Ključni elementi BPM

Koncept BPM vsebuje več ključnih elementov, najvažnejši pa so že omenjeni oddelek BPM, poleg tega pa še lastnik procesov, skrbniki procesa, metodologija za prenovo procesov, skupna operativna platforma in merjenje procesov. V nadaljevanju se bomo vsakega od elementov na kratko dotaknili.

Jurij Jerele / MonitorPro

Oddelek BPM je poseben oddelek ali delovna skupina, ki jo navadno sestavljajo lastnik procesov, skrbniki procesov in vodje ključnih oddelkov, ki se ukvarjajo z organizacijo poslovanja in odgovarjajo za razvoj kadrov, sistemov ter zagotavljanje kakovosti. Oddelek izdela in vzdržuje poslovni model organizacije in model zasnove poslovnih procesov, odobrava in upravlja projekte procesnih izboljšav ter spremlja dejanske rezultate ter presoja uspešnost delovanja ključnih poslovnih procesov in v primeru odstopanj sprejema ukrepe. Poleg tega še opredeljuje metodologije in politike BPM, standarde modeliranja poslovnih procesov in potrjuje cilje, metrike in pričakovane rezultate ključnih poslovnih procesov ter načine merjenja.

 

Vodja oddelka BPM je lastnik procesov in je odgovoren za uspešno ter učinkovito izvajanje ključnih poslovnih procesov podjetja (E2E). Postavlja cilje, pripravlja plan in proračun procesa ter spremlja delovanje poslovnega procesa. Je sponzor projektov uvajanja izboljšav v poslovni proces, odloča o prioritetah uvajanja le-teh, poroča in odgovarja pa vodstvu podjetja. Za operativno dnevno upravljanje posameznega procesa (E2E) in vodenje procesnega tima, ki proces izvaja, pa so zadolženi skrbniki procesov. Ti so odgovorni za izvajanje procesa in uvajanje sprememb, poročajo in odgovarjajo pa lastniku procesov.

 

Za sistematično delo je seveda potrebna ustrezna metodologija. Za uveljavitev BPM in ustvarjanje procesno naravnane organizacije mora le-ta na začetku poskrbeti za kar najširši pogled na lastno arhitekturo in umestitev v okolju, v katerem posluje. V tem prvem koraku mora opredeliti svoj poslovni model, v nadaljevanju pa mora odkriti, kakšne so medsebojne odvisnosti med strategijo, procesi, kadri in tehnološkimi sistemi. Pri začetni prenovi se osredotočimo predvsem na odkrivanje, analizo in načrtovanje ključnih procesov E2E. Na podlagi začetne analize in ugotovitev slabosti opredelimo prioritete za prenovo ključnih procesov. Le-te prenavljamo tako, da so naravnani na doseganje strateških ciljev, odpravo ključnih težav in anomalij, ki preprečujejo uspešno poslovanje. V nadaljnjih fazah prenove procesov pa se posvetimo tudi upravljavskim in podpornim procesom.

 

Če želimo učinkovito uvesti spremembo v poslovni proces, potrebujemo konsistentno komunikacijo, kaj pričakujemo od zaposlenih. Za to potrebujemo skupni jezik, ki ga razumejo vsi v podjetju, ne glede na njihov položaj. S skupnim jezikom opišemo operacije, aktivnosti, učinke, naloge, meritve in IT-rešitve – tega določimo tako, da vzpostavimo skupno operativno platformo (SOP). SOP je hierarhičen grafični model zasnove organizacije – njenega poslovnega modela, modela poslovnih procesov in njihovih aktivnosti –, ki običajno vsebuje 5-7 opisnih ravni, največkrat do ravni izvedbenih opravil. SOP je »edini vir resnice«, zato mora organizacija o njegovi vsebini, videzu in načinu vzdrževanja doseči dogovor med zaposlenimi. Na izvedbeni ravni je SOP spletni portal, ki vsebuje vse zgoraj opredeljene elemente in je na voljo vsem zaposlenim.

 

Zadnji od elementov metodologije je merjenje učinkovitosti procesov. Ko začne organizacija meriti, zaposleni spremenijo svoje obnašanje. Nekateri tako, da naravnajo svoje aktivnosti na doseganje zastavljenih ciljev, tisti, ki ne razumejo pomena merjenja, pa tako, da se merjenju uprejo. To je v naši naravi. S stalnim merjenjem odkrijemo področja s slabimi dosežki, lahko jih analiziramo in po potrebi izboljšamo procese.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih