Procesno naravnana organizacija

Uvedba BPM na dolgi rok omogoča spremembo funkcionalno naravnane (silosne) organizacije v procesno naravnano organizacijo, za katero je značilno, da jo opredeljujejo tako imenovani procesi »od konca do konca« (E2E – end-to-end). Večina podjetij trdi, da so procesno naravnana, kar pa je seveda daleč od resnice, četudi so pridobila certifikat ISO 900x. Vse organizacije izvajajo poslovne procese, a to samo po sebi še pomeni, da so procesno naravnane.

Jurij Jerele / MonitorPro

V večini organizacij se transformacija v procesno naravnanost izrazi v želji vodstva po »celoviti« prenovi poslovnih procesov, potem ko v organizaciji ugotovijo, da poslujejo neučinkovito, izgubljajo trg in kupce ali da je njihov informacijski sistem zastarel. Zastavljen projekt prenove pa se običajno začne in konča pri popisu procesov (procesni model) ter izbiri orodja za modeliranje poslovnih procesov. Žal vodstvo organizacije na začetku prenove navadno ne poskrbi za vzpostavitev celostnega okvira za prenovo procesov in uvajanje sprememb, zato večina iniciativ za prenovo sčasoma zbledi, zaposleni izvajajo procese na star način, procesni model se ne osvežuje in postane »mrtvo znanje« o procesih.

 

Da bi organizacija postala procesno naravnana, to ne sme biti cilj sam po sebi, ampak morata obstajati realna potreba in želja po tem, da postane prožna, učinkovita in uspešna. Za to je potrebno prehoditi večletno pot in vložiti znatne napore vseh zaposlenih. Mnogokrat pa morajo prilagoditi svoje delovanje tudi poslovni partnerji organizacije. Pri vzpostavitvi procesne naravnanosti ne gre za revolucijo, temveč za evolucijo.

 Z verigo sreče do novih uspehov

Družba Unistar PRO letos praznuje 25. obletnico. Direktor Miran Boštic ve, da upravlja z znanjem in sposobnostmi več kot sto strokovnjakov, zato bo podjetje usmeril na zahtevnejša zahodna in severna tržišča.

Preberi celoten intervju.

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih