Zakaj podcenjujemo vlogo gesel?

Zakaj podcenjujemo vlogo gesel?

Osveščenost internetnih uporabnikov o tem, kako s pravilno uporabo in shranjevanjem gesel okrepiti varnost na spletu, je zagotovo moč izboljšati. Dvig zavedanja glede rabe močnih gesel mora postati tudi prioriteta oddelka IT, ko varnostna sporočila prenaša drugim zaposlenim.

Raziskava Kaspersky Laba jasno ugotavlja, da ljudje (torej tudi vaši zaposleni) z lastnim neodgovornim vedenjem znatno povečujejo tveganje za vdore v svoje spletne račune. Pri določanju gesel namreč sprejemajo slabe odločitve in delajo preproste napake, ki imajo lahko katastrofalne posledice za njihovo varnost. Skrbi predvsem podatek, da le tretjina uporabnikov ustvarja nova gesla za različne spletne račune. Uporaba istega gesla za dostop do številnih računov je najhujša možna napaka – uporaba istega gesla namreč pomeni, da lahko nepridipravi s poznavanjem le enega gesla vdrejo v več računov uporabnika. Zaskrbljujoč je podatek, da vsak deseti uporabnik uporablja isto geslo za vse svoje spletne račune.

Uporaba šibkih gesel, ki jih napadalec zlahka ugotovi, še olajšajo delo nepridipravom pri dostopu do zaupnih in občutljivih poslovnih ali zasebnih informacij. Najboljših gesel za dostop do spletnih računov ne bomo našli v slovarju, niti jih napadalci zlepa ne bodo mogli uganiti. Le polovica uporabnikov (47 %) uporablja kombinacijo velikih in malih črk, dve tretjini (64 %) uporabnikov pa črkam dodajajo še številke. Šokanten je delež uporabnikov, ki so prepričani, da so za spletno bančništvo (51 %), elektronsko pošto (39 %) in račune v spletnih trgovinah (37 %) potrebna močna gesla. S tem, ko uporabniki tako doma kot na delovnem mestu uporabniki ne poskrbijo za ustrezno shranjevanje gesel (jih napišejo na list, imajo ob monitorju, tipkovnici, v zvezku), pa še dodatno izničijo smisel uporabe le-teh. Skoraj tretjina (28 %) uporabnikov je zaupala svoje geslo ožjim družinskim članom, desetina (11 %) pa je geslo delila s svojim prijateljem. Oboje povečuje verjetnost, da gesla postanejo javna – skupaj z gesli pa tudi vsi vaši podatki in »skrivnosti«.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih