Razkorak med spoloma v digitalni industriji je še vedno velik
Indeks digitalnega gospodarstva in družbe (DESI) je namenjen spremljanju digitalne konkurenčnosti držav Evropske unije. Med drugim indeks od letos vključuje tudi tako imenovan kazalnik »ženske v digitalu« (WiD), po katerem se Slovenija med 28. državami uvršča na dokaj visoko 10. mesto.
Gre za enega od ukrepov za spodbujanje vključenosti žensk v digitalna delovna mesta, kariero in podjetništvo. Večja udeležba žensk v tehnološkem sektorju bo spodbudila gospodarstvo, pa tudi njihovo polno udeležbo v družbi. Takšne so vsaj napovedi, žal pa je realnost po vsej Evropi drugačna. Opaziti je namreč, da se dekleta manj zanimajo za sodelovanje v digitalnem sektorju, kar posredno potrjujejo tudi raziskave iz lanskega leta. Samo 24 od 1.000 diplomirank je študij končalo v informacijskih in telekomunikacijskih smereh, samo 6 pa se jih je odločilo za kariero v digitalni industriji. Ker gre za upad v primerjavi z letom 2011, je Evropska komisija orisala strategijo za povečanje udeležbe žensk v tej industriji. Razkorak med moškimi in ženskami je opaziti povsod, najbolj pri specialističnih IKT-znanjih, še najbolj pa v oči bode, da je le 17 odstotkov IKT-specialistov ženskega spola, čeprav je delež diplomantk STEM mnogo višji, in sicer 34 odstotkov. Kot povsod drugje se tudi v digitalni industriji ženske soočajo z dejstvom, da so za svoje delo plačane manj kot moški kolegi za enako znanje in enako delovno mesto, razlika med spoloma glede digitalnih spretnostih pa je največja pri ljudeh starejših od 55 let.