Predlog novih digitalnih davčnih pravil

Evropska unija pospešeno spodbuja digitalno poslovanje med državami članicami. Eno izmed večjih zavor ali sider pa predstavljajo trenutna davčna pravila, ki so bila pisana še v času pred hitrim tehnološkim napredkom in so zato na marsikaterem področju neustrezna za današnje razmere.

Digitalna podjetja, torej taka brez fizične prisotnosti in s prodajo izključno prek spleta, so bila še pred dvema letoma obravnavana drugače kot klasična – z davčnega vidika je bila njihova davčna stopnja kar za polovico nižja od davčne stopnje tradicionalnih podjetij. Reforme so na poti, saj je EU že pripravila predlog novih davčnih pravil, seveda v smeri pravičnejših davkov za vsa podjetja in posledično enakih pogojev. Dobiček pravnih oseb, klasičnih ali spletnih, naj bi bil tako obdavčen tam (beri: v državah), kjer imajo podjetja pomembne stike z uporabniki prek digitalnih kanalov. Dodaten predlog pa predvideva uvedbo t. i. davka na digitalne storitve. Tega bi države članice EU morale uvesti za določene digitalne dejavnosti, od katerih ustvarjajo prihodke v uniji. Med tovrstne dejavnosti sodijo prodaja spletnega oglasnega prostora, t. i. digitalno posredništvo ter morebitna prodaja podatkov spletnih uporabnikov. Ker bi tovrstna digitalna davčna obdavčitev prinesla še več birokracije za drobiž – predlagana davčna stopnja znaša 3 odstotke vseh spletnih prihodkov podjetja – EU predlaga, da bi digitalni davčni zavezanci postala le podjetja (beri: velikani), katerih digitalno poslovanje presega 750 milijonov oziroma obdavčljivi letni prihodki presegajo 50 milijonov evrov (torej takih, ki jih podjetje ustvari na ozemlju EU).

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih