Porast lokalne potrošnje med karanteno
Po začetku karantene so največ sadov povečane lokalne potrošnje užili peki, mesarji ter trgovci s sadjem in zelenjavo, tako v Sloveniji kot drugje po Evropi. Strokovnjaki so prepričani, da se bo lokalni razcvet nadaljeval tudi v prihodnje.
Po podatkih Mastercard raziskave je 60 odstotkov slovenskih kupcev dejalo, da bo tudi po koncu karantene skušalo nakupovati v svojem lokalnem okolju in tako pomagati neodvisnim prodajalnam v svoji soseščini, skoraj vsak tretji (29 odstotkov) pa je med karanteno v svoji okolici odkril nove trgovine. Tudi drugje po Evropi so podatki zelo podobni, s tem da je nove lokalne trgovine odkrilo nekaj več potrošnikov (34 odstotkov), prav tako pa jih malenkost več (65 odstotkov) namerava še naprej kupovati lokalno.
Več kot trije od petih Slovencev (62 odstotkov) pravijo, da se zaradi nedavnih dogodkov bolj zavedajo potreb ranljivih skupin, polovica pa jih čuti višjo stopnjo pripadnosti lokalni skupnosti. Slaba tretjina Slovencev pravi, da bodo bolj verjetno pozdravili svoje sosede, podobno število (31 oziroma 29 odstotkov) pa sedaj lokalne trgovce pozna po imenu. Natančno tretjina Slovencev pa je med karanteno najbolj pogrešala lokalni bar.