Na poti k e-mobilnosti
Strateška energetska konferenca En.odmev 020 se je tudi letos posebej posvetila novi energetski krajini, del programa pa je bil posvečen elektromobilnosti. In ker je pričakovati, da bo sprva večjo skrb za elektromobilnost gnalo povpraševanje podjetij in manj posamezniki oziroma gospodinjstva, bodo ta morala postati zgled.
Da bi dosegli cilj pariškega sporazuma, mora do leta 2030 tržni delež električnih vozil (EV) v državah EU doseči 50 odstotkov, kar se zdi vsaj za Slovenijo pa tudi številne druge evropske države ta hip nedosegljiva številka. Evropska komisija je v dokumentu o evropskem zelenem dogovoru zapisala, da je treba izpuste v prometu do leta 2050 (glede na leto 1990) zmanjšati za 90 odstotkov in da mora cestni promet po letu 2025 odločno stopiti na pot doseganja ničelnih izpustov. Ob tem v dolgoročni strategiji Komisija pričakuje, da bo do leta 2050 velik delež prometa električen.
In kje smo danes? Na cestah v EU se danes vozi 308,3 milijona motornih vozil z motorjem na notranje izgorevanje. Medtem je ambicija evropskega zelenega dogovora, da bi imeli do leta 2025 milijon točk za polnjenje električnih vozil (danes jih imamo na voljo 140.000) in na cestah 13 milijonov električnih vozil (danes 975.000). Globalno naj bi medtem do konca letošnjega leta po cestah vozilo 10 milijonov osebnih vozil na električni pogon.