Epidemija znatno vpliva na domače podjetništvo
Številna podjetja so se med in po epidemiji koronavirsua znašla v novi resničnosti, ki od njih zahteva, da se hitreje prilagajajo novim okoliščinam. Podjetniki po vsej Sloveniji se tako soočajo z zahtevnimi izzivi in se sprašujejo, če so v skladu z novimi okoliščinami zmožni uspešno preobraziti svoje poslovanje in ga bolj digitalizirati v tako kratkem času.
Po podatkih Mastercard raziskave je epidemija močno vplivala na 57 % sodelujočih podjetnikov, vsaj nekoliko pa je vplivala na poslovanje kar 86 % udeleženih v raziskavi. Dve tretjini vprašanih je največje spremembe opazilo v številu naročil, štirje od desetih pa so imeli težave z likvidnostjo podjetja. Med pogosto opaženimi spremembami so tudi spremenjena plačilna disciplina strank, težave z dobavo materialov in drugačna pričakovanja strank glede cen. Ob vprašanju o spremembah in prilagoditvah v poslovanju je dve tretjini vprašanih dejalo, da so kupili maske, razkužila in drugo zaščitno opremo, slaba tretjina pa je pridobila finančno pomoč s strani države. Mnogi so poiskali tudi nasvete drugih v panogi, skoraj petina pa se je udeležila spletnih seminarjev in izobraževanj. Za vzpostavitev novih oziroma dopolnitev obstoječih prodajnih poti se je odločilo 13 % sodelujočih, le 7 % pa pravi, da so dodali nove možnosti plačevanja, medtem ko je zgolj 6 % podjetnikov spremenilo plačilni sistem, čeprav raziskave kažejo, da kupci tudi od obrtnikov in podjetnikov ne le pričakujejo, temveč celo zahtevajo možnost plačila s kartico.