UPRAVLJANJE POSLOVNIH PROCESOV

 

Upravljanje poslovnih procesov je v stalnem porastu. Trg orodij, ki podpriajo BPM je v zadnjih letih v stalni rasti, kar kaže na to, da je zanimanje za upavljanje procesov vedno večje.

 

 

Področje poslovnih procesov zajema več področij, s katerimi podpiramo boljše in hitrejše izvajanje procesov. Že zadnjih nekaj let se na svetovnih trgih na tem področju dogajajo spremembe, ki bistveno spreminjajo način poslovanja v vseh tipih organizacij. Tako so ob različnih metodah obravnavanja in izboljševanja procesov (TQM, Six Sigma, Lean production, Reengineering, ISO standardi, veriga vrednosti, itd) podjetja počasi a zanesljivo gradila najbolj primerno poslovno okolje za svoje potrebe. Hkrati z metodami so nastajala različna orodja, ki so podpirala tovrstne potrebe tako na strani analitičnih orodij, ki so pomagala pri analizi, kot orodij, ki so pomagala pri izvajanju procesov.

 

V zadnjem obdobju je najbolj pogosto uporabljena metod za analizo in izboljševanje procesov metoda BPM (Business process management) in orodja, ki podpirajo tovrstno metodologijo (BPMS).

 

Na globalnem trgu se novi pritiski na spremembe procesov pojavljajo predvsem zaradi novih poslovnih modelov, novih tehnoloških in informacijskih rešitev, kar posledično zahteva nove načine izvajanja poslovanja. Procesi v podjetjih se tako hitro spreminjajo, da jih je potrebno ponovno pregledati in ustrezno prilagoditi.

 

Referenčni projekti

 

Unicredit banka Slovenije d.d. Analiza IT storitvenih procesov in izvedba predloga prenove skladne z dobrimi praksami ITIL; izvedba predloge za pripravo dokumentacije za nakup orodja za upravljanje IT storitev.

 

JHL (Javni holding Ljubljana) Analiza obstoječih IT storitvenih procesov in predlog prenove oz. združitve procesov posameznih podjetij v sklopu JHL; predlog izvedbe združitve IT oddelkov posameznih teles holdinga.

 

Slovenske železnice/ A.T. Kearney Slovenija Kot člani projektne skupine A.T. Kearney sodelovali pri pripravi strateške prenove SŽ na področju analize in prenove poslovnih procesov SŽ.Referenca: .

 

Ministrstvo za pravosodje RS Ministrstvo za pravosodje je s popisom procesov na Sekretariatu in v Kabinetu pridobilo natančen pregled nad procesi, ki jih izvaja, in hkrati zbralo predloge ter ideje, kako jih narediti še boljše. Sedaj lahko izvedemo ustrezne organizacijske in informacijske spremembe.

 

Pogosta vprašanja in odgovori

 

05.06.2014 15:16

Pravzaprav je oboje. BPM je namreč uporabljan kot metodologija za njihovo modeliranje, testiranje, izboljšave in implementacijo, hkrati pa ga kot tehnologijo najdemo v različnih delih poslovne programske opreme.

19.05.2014 15:16

Ne bo držalo. Upravljanje poslovnih procesov je idealna rešitev tako za kritične poslovne procese kot tudi rutinska in vsakdanja opravila. Podjetja si namreč želijo, da bi vsi procesi tekli kar se da dobro in zagotavljali odličnost poslovanja.

19.05.2014 15:07

Zelo različno. Nekatera orodja so brezplačna (odprtokodna), druga pa plačljiva. Navadno pa je cena samega orodja precej manjša od sredstev, ki jih podjetje nameni svetovalcem s področja prenove poslovnih procesov.

Oboji. Tehniki oziroma IT-strokovnjaki bodo z njimi zagotovili ustrezno informacijsko podporo, poslovneži pa jim bodo povedali, kaj in kako morajo procesi delovati, da bodo dosegli zastavljene cilje.

Prenove poslovnih procesov se velja najprej lotiti na področjih, ki so ključna za delovanje podjetja. Nato pa še na področjih, kjer je očitno, da obstaja vrsta možnosti za izboljšave.

 

Vprašajte nas

 

Strokovnjaki svetujejo

Naziv vsebine

Jurij Jerele / MonitorPro
Jurij Jerele / MonitorPro
Jurij Jerele / MonitorPro
Jurij Jerele / MonitorPro
Jurij Jerele / MonitorPro
Jurij Jerele / MonitorPro
Igor Lesjak / MonitorPro